Ønsker du at slippe af med dine PMS-symptomer, så læs med her!

Der indgår reklamelinks i dette indlæg, de er markeret med *

Helt op til 60% af alle kvinder oplever at have PMS-symptomer, men det er ikke meningen, at vi skal mærke disse symptomer i det omfang, som mange af os gør.

slip-pms

HVad betyder PMs?

PMS står for præmenstruelt syndrom og betegner de symptomer, som kan vise sig i op til 10 dage inden menstruationen. Symptomerne kan være meget forskellige, både psykiske og fysiske, og faktisk er der mere end 150 forskellige symptomer. PMS som begreb begyndte man først at bruge i 1980’erne, da det blev beskrevet i en artikel i USA. Det var nyt for os kvinder, at vi nu havde et ord for det, vi kunne mærke ske op til vores menstruation.

PMS skyldes et fald i østrogen og progesteron i tiden op mod menstruationen, så det er disse to hormoner man kan gå ind og arbejde med, for at mindske eller slippe helt af med PMS-symptomer.

Mine egne symptomer på PMS

Igennem årene har jeg altid været mere eller mindre plaget af PMS-symptomer såsom irritation, nærtagenhed, sårbarhed og frustration. Jeg har altid fået at vide, at sådan var det bare, det hørte med til at være kvinde og have menstruation. Jeg har været on and off på p-piller eller mini piller, så jeg har i nogle perioder i mit liv rigtig kunnet mærke PMS og andre perioder ikke, da jeg har været på hormonel prævention. Efter jeg havde født, blev mine symptomer rigtig voldsomme. Det var med tudeture, nærmest depressionslignende symptomer, følelsen af at være helt alene i verden, at ingen ville kunne forstå mig, alt blev bare sort i de sidste to dage op til min menstruation.

Efter jeg hørte hvordan min mor havde levet med samme voldsomme PMS-symptomer, var der ingen tvivl om, at jeg ville finde hjælp. Her kommer skønne Laura Grubb ind i billedet, som jeg har taget et 4 måneders kursus hos, men jeg har også købt hendes kursus; “Slip af med PMS”.

I næste afsnit vil der komme en lille beskrivelse af selve kurset, hvad det indeholder og til sidst er der et direkte link, hvor du kan købe kurset med 20% rabat.

Læs mere: Ønsker du at forstå din cyklus og planlægge efter den, så læs med her

Kurset “slip af med PMS” af Laura grubb*

“Slip af med PMS” er et online kursus om PMS, som viser dig, hvordan du ved hjælp af nemme og naturlige løsninger kan få din krop tilbage i balance og blive fri for PMS-symptomer

Kurset er baseret på Laura Grubbs grundige research i hvordan kvinder kan behandle PMS med yoga, kost og livsstil. Du vil blandt andet få gode råd om, hvordan din livsstil påvirker PMS, hvilken mad og kosttilskud der er bedst mod PMS samt yogaterapeutiske øvelser og akupressur, der understøtter kroppens hormonelle balance.

Målgruppe

“Slip af med PMS” er for kvinder, som døjer med PMS-symptomer, det vil sige symptomer i ugen op til menstruationen, som fx humørsvingninger, migræne, akne, dårlig søvn m.m. (der findes over 150 PMS-symptomer - få et overblik her). Det er designet til kvinder, som er nysgerrige på at finde en alternativ behandlingsform, som inkluderer kost, yoga og livsstil til at lindre symptomerne.

Hvad er inkluderet i kurset?

  • Over 1 times videoundervisning i hvordan du slipper af med PMS

  • Omfattende pdf-guide med alle rådene mod PMS

  • Yogavideo mod PMS

  • Video med akupressurpunkter mod PMS

Investering

Kurset koster 895,-kr inkl. moms. - Lige nu kan du få det med 20% rabat

Du får adgang til kurset med det samme, og materialet er dit til evig tid.*

Direkte link til kurset; Slip af med PMS*

Min egen erfaring med kurset og hvorfor jeg vil anbefale det

“Slip af med PMS” er et meget nemt kursus at gå til. Laura guider en igennem hvad PMS er, hvorfor man har disse symptomer, og selvfølgelig hvad man kan gøre ved det. Det hele forgår ved små videoer af en varighed på omkring 3-15 min, og har man ikke tiden til at se video, kan man høre dem som podcast.

Jeg er super glad for kurset, da det giver mig nogle konkrete værktøjer til, hvad jeg kan gøre specifikt imod mine symptomer. Der er en pdf-fil som har en god oversigt over symptomer, og hvad behandlingen er, så det er nemt at bruge som en lille opslagsbog.

For mig har det handlet om at booste min progesteron, og mine tre vigtigeste retningslinjer er; at dyrke regelmæssig yoga, at tage magnesium som kosttilskud, og at jeg får nok søvn. Glipper en af disse kan jeg mærke, at der sker en ubalance.

Jeg kan kun varmt anbefale kurset, da det har hjulpet mig til at forstå mine symptomer og ikke mindst give mig en indsigt i, hvad jeg kan gøre ved det. Jeg er ikke fri for symptomerne, men jeg kan nu bedre mærke og acceptere min krop, og hvad det er den går igennem op til menstruationen. Jeg skal på sigt arbejde meget mere med min kost, og se om jeg kan skabe ændringer for mig selv igennem den, men indtil videre er jeg så glad for indsigten og de små ting, som jeg kan gøre i min hverdag, så symptomerne bliver mindre og nemmere at håndtere.

Direkte link til kurset; Slip af med PMS*